Головна » Статті » Мої статті |
Конспект заходу. ТУРНІР ЗНАВЦІВ ХІМІЇ «ХІМІЯ-КРАЇНА ЧУДЕС» СЦЕНАРІЙ ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ ДЛЯ УЧНІВ 7- 8 КЛАСІВ ПІДГОТУВАЛА ВЧИТЕЛЬ ХІМІЇ Бабич Н.М. 1 ведуча Доброго дня, шановні друзі! 2 ведуча Вітаємо вас на турнірі знавців хімії «Хімія –країна чудес»! 1 ведуча Вітаємо присутніх сьогодні в цьому залі! Немає тут байдужих, всі хімію вивчають. Наука ця чудесна сполуки всі вивчає, Що з чого побудоване, вона про все це знає. 2 ведуча Оточують нас всюди мільйони речовин: Отруйні, неотруйні, солодкі та гіркі, Нейтральні, агресивні, тверді, газоподібні, Різнокольорові, прості та суперові. Всіх їх хімія вивчає, Як з ними поводитись, навчає. Бо хто хімію не знає і не поважає, Той на небезпеку себе наражає. 1 ведуча Сьогодні в нашому турнірі беруть участь учні 7, 8, класів, які вивчають хімію і покажуть, що вони знають, чи вміють поводитись безпечно з хімічними речовинами, чи вміють застосовувати свої знання на практиці. 2 ведуча Сьогодні на вас чекає справжнє свято: 1 ведуча - Цікаві і пізнавальні хімічні ігри та розваги! 2 ведуча - Безліч жартів і гумору! 1 ведуча - Цікаві досліди і неймовірні хімічні перетворення! 2 ведуча - А ще казки, малюнки, пісні та веселі пригоди! 1 ведуча - І все це дарує вам надзвичайна наука –хімія! 2 ведуча - А за всім, що тут буде відбуватись, буде уважно спостерігати наше шановне журі. 1 ведуча(предсавлення журі) 2 ведуча Хімія –природнича наука про речовини та їх перетворення. Знати властивості речовин потрібно для того, щоб знайти їм застосування і правильно з ними поводитись, щоб впізнавати та розрізняти їх. 1 ведуча Але не тільки речовини на нашій планеті, а й увесь Всесвіт до найвіддаленіших зірок, світло від яких іде до нас мільйони років, складаються з тих самих хімічних елементів, які відкривались один за одним на Землі. 2 ведуча Ось, послухайте-но, дітки, казочку… …У великому царстві, жила-була добра Чарівниця. Вона дуже любила людей і тому робила для них багато добрих справ: дарувала їм гарний і міцний одяг, щоб люди не тремтіли від лютих морозів Снігової королеви, щедро обдаровувала людей світлом і теплом, захищала їх від злої Баби-Яги –хвороби. Люди не знали, яку подяку скласти їй за всі ті добрі справи, які робила ця Чарівниця, і тому не раз запитували її, як вони можуть їй віддячити. Хімія посміхалась і відповідала, що їй нічого не потрібно від людей, тільки щоб вони навчились користуватися її дарами правильно, інакше її чари принесуть шкоду всьому людству… 1 ведуча Хімія жила у своєму загадковому палаці, оточеному вірними слугами –хімічними реакціями. Добра Чарівниця Хімія дуже давно розкрила людям свої таємниці найрізноманітніших перетворень, якими вони користуються і сьогодні. Вона навчила їх запалювати вогонь, добувати метали з руд, перетворювати соду, вапняк і пісок на дзвінке кольорове скло, виготовляти мило, шампунь, пральний порошок, фарби, ліки, добрива і ще багато різних речей, без яких людина сьогодні не може обійтися. Поглянь навколо себе ти побачиш, що в кожній речі присутня –Хімія. 2 ведуча Важко навіть уявити, як без Хімії прожити?! Чистить, миє і годує, живить, травить і лікує. Одяг тіло прикриває. На городі помагає: Щоб родили помідори, ми під них підсиплем добрив. 1 ведуча Є косметика у нас –станеш ти красуня враз! Посуд, меблі і тканини –це хімічні речовини. І повітря, і вода: взагалі природа вся! Хімію вивчай охоче –і в халепу ти не вскочиш. Будеш знать про неї все, - вона користь принесе! 1 ведуча Ну що ж, друзі, розпочинаємо наш турнір !!!! Але мені когось не вистачає… 2 ведуча Кого саме? 1 ведуча Ну, того, без чого не може обійтись ні один турнір !!!! Знаєш, хто це? 2 ведуча Здається, так! Нам не вистачає наших команд та їхніх капітанів !!! 1 ведуча Тож зустрінемо їх бурхливими оплесками !!!! 2 ведуча . Давайте познайомимося з нашими командами. 1 ведуча Шановне журі ,за представлення і свою стін газету ,кожна команда може максимально отримати 10 балів . І тур «Розминка» (відповіді по черзі, по 1 балу) 1. Хто створив періодичну систему хімічних елементів? 2. В якому році це сталося? 3. Який закон природи графічно відображає періодична система? 4. В якому порядку розташовані елементів періодичній системі? 5. Скільки елементів в сучасній періодичній системі? 6. Це остаточна цифра? Чому? 7. З яких структурних частин складається періодична система? 8. Група –це… 9. Період –це… 10. Скільки груп в періодичній системі? 11. Скільки періодів? 1. Метал, що викликає лихоманку. (Золото) 2. «Окрошка» з точки зору складу. (Суміш) 3. Метал — «вимірювач» температури. (Ртуть) 4. «Вінегрет» з металів. (Сплав) 5. Який метал пов'язаний з двадцятип'ятирічним ювілеєм одруження? (Срібло) 6. Яка волога може обвуглити? (Кислота) 7. Хімічний хамелеон. (Лакмус) 8. Так називають хімічну речовину жовтого кольору, що утворюється в слуховому каналі. (Сірка) Запитання до теми «Неорганічна хімія» 1. Найменша неподільна частинка речовини. (Атом) 2. Речовини НС1, H2S04, HN03, Н2S- належать до класу... (Кислот) 3. Оксиди та гідроксиди, що виявляють і кислот¬ні, й основні властивості, називаються... (Ам¬фотерними) 4. Найтвердіша з усіх природних речовин. (Ал¬маз) 5. Кількість речовини позначають літерою... (п) 6. Цей оксид Нітрогену має бурий колір і важчий за повітря, його називають «лисячий хвіст». (Нітроген (IV) оксид) 7. Складні речовини, утворені атомами металу й кислотним залишком. (Солі) 8. Вони бувають мінеральні й органічні; рідкі й тверді; прості й комплексні. (Добрива) 9. Укажіть назву й формулу оксиду, що на 2/3 покриває поверхню Землі. (Н20, вода) lO. Явища, під час перебігу яких речовини зали¬шаються незмінними, називаються... (Фізич¬ними) ІІ тур «Історичний» (на кожен тур 1 хвилина. Один елемент 1 бал) Назвати елементи, названі на честь видатних вчених. ІІІ тур «Географічний» . Один елемент 1 бал) Назви елементів, пов’язані з географічними об’єктами. ГРА ВБОЛІВАЛЬНИКІВ «ЛОГОГРИФИ» Логогриф — це гра, в якій літери в слові не замінюються іншими, а ви-кидаються або додаються нові. Учитель зачитує запитання. Та команда вболівальників, яка швидше й правильно відповіла на запитання, при-носить 1 бал своєму гравцеві (1 запитання -~ 1 бал). Запитання 1. До назви якого хімічного елемента потрібно додати в кінці дві лі¬тери, шоб отримати назву корабля, який затонув, зіткнувшись із айсбергом? (Титан — Титанік) 2. До назви якого хімічного елемента слід додати в кінці одну літеру, щоб отримати слово, яке означає необхідність повернення Кому-небудь чого-небудь9 {Бор — борг) 3. Від назви якого хімічного елемента, викинувши три останні літери, можна утворити крик дикої пташки? (Карбон — «кар!») 4. Від назви якого хімічного елемента, викинувши першу літеру, мож¬на утворити назву спиртного напою? (Хром — ром. Бром — ром) 5. Від назви якого хімічного елемента, викинувши останні три літе¬ри, можна утворити назву дерева? (Дубній — дуб) ІV тур «Астрономічний» . Один елемент 1 бал) Назви елементів, пов’язані з назвами планет Сонячної системи. V тур «Міфологічний» . Один елемент 1 бал) Назви елементів, пов’язані з іменами героїв міфів. VІ тур «Біологічний» . Один елемент 1 бал) Назви елементів: • Сосновий ліс • Є в морських водоростях • Є в кістках • Є в зубах • Є в крові • Вбиває мікробів VІІ тур «Конкурс капітанів» (10 балів ) ( охарактеризувати властивості одного з класів неорганічних сполук) ( Музична пауза . Журі підбиває підсумки за попередні конкурси ) VІІI « Чорна скринька) (І ) У ящику міститься дина речовина . Колись її вважали милостю Господньою , символом благополуччя. Без неї неможна обійтися в металургії, під час виготовлення кераміки, без неї не було би шкіряних черевиків і ще багато чого. Без неї жоден будинок не обходиться. ( 1 хв.) (ІІ) У ящику міститься речовина, про яку академік Вернадський сказав : « Це найдорожчий мінерал на землі» (1хв.) ІХ тур «Казковий» (прослухати казку і назвати правильну кількість названих хімічних елементів, повтори не рахувати) Поблизу великого Бору на Фермій жив кіт на ім’я Лютецій. Яка це була країна –невідомо. Може Індій чи Германій, а може, Америцій, а то й Францій. Кіт був не простий, а чарівний. Він був надзвичайно Актиній і рухливий, як Меркурій. Шубка в нього була Сірка з двома біленькими плямами на Талій. На цій Фермій крім котика Лютецій мешкали ще маленька дівчинка Галій та її мама Іридій. Лютецій був завжди радий бачити Галій. Вона часто Берилій котика на руки і бавилася з ним. Котик інколи захоплював Миш’як у Полоній і то був великий Цирконій, коли Миш’як тікала з Полоній і Молібден Бога за свій порятунок. Наближався день народження Галій і вона Гадоліній про свої подарунки. Приїхали гості з Європій, Америцій, Рутеній: Ванадій і Арсен із Тулій, Родій з Каліфорній, Нікол із Самарій. А найкращим подарунком виявився маленький песик Кобальт. На шиї в нього поблискував Сріблястий Силіцій. Мама Іридій діставала з Барію гостинці й частувала гостей. Свято було веселим та радісним і тривало, аж поки Гелій сіло за обрій, а на небі з’явився Селен. Між Лютецій і Кобальт ледве не дійшло до невеличкого Скандій, але котик був у стосунках великий Технецій і залагодив їх, Ніобій нічого й не сталося. І собачка завжди зустрічав котика веселим Гафній- Гафній! (38) 1елемент 1 бал 10. Тур «ПІДКАЗКА» Обирають одного учня який відгадуватиме картинки або слова. Учаснику почергово показують п’ять рисунків, на яких написано слова, пов'язані з хімічною наукою. Він повинен (не називаючи це слово) описати предмет, явище тощо таким чином, щоб його можна було відгадати (сам рисунок або слово вчитель не повинен бачити). За кожне правильно відгадане слово — 2 б, максимальна оцінка за конкурс —10 балів. Час для відгадування 5 картинок — 2 хвилини.. 1 ведуча Пусть зимний день с метелями не навевает грусть. Таблицу Менделеева я знаю наизусть. Зачем ее я выучил? Могу сказать зачем. В ней стройность и величие любимейших поэм. Без многословья книжного в ней смысла торжество И элемента лишнего в ней нет ни одного. В ней пробужденье дерева и вещих льдинок хруст. Таблицу Менделеева я знаю наизусть. 2 ведуча Каміл , невже ти теж знаєш таблицю Менделєєва напам’ять, як і поет Глазков, який написав цей вірш? 1 ведуча Ні, карін , звичайно, ж не знаю. Але я точно знаю, що найбільше полюбляють учні під час вивчення хімії. Це –досліди!!! 2 ведуча Отже, «Експериментальна пауза» , а наше шановне журі ,під час експериментальної паузи, ми просимо підбити остаточні підсумки нашого турніру. Учні 9 класу демонструють і пояснюють досліди: 1. «Хімічний хамелеон». (Розчини кислот і лугів змінюють колір індикатора). 2. «Пірнаюче яйце». ( Яйце в кислоті). 3. «Операція без наркозу». ( Реакції з розчинами Ферум (ІІІ) хлориду, роданіду амонію, натрій фториду) . 4. «Дим без вогню». ( Утворення диму амоній хлориду). 1 ведуча Хімія –наука непроста, і не всім під силу. І не кожен синтезує ці хімічні дива. Але зможе осягнути і її закони Лише той, хто звик долати різні перепони! Тож вставай із сонечком і сідай за навчання. 2 ведуча . і тоді зможете сміло сказати !! 1.Ми — хіміки, а хімія — це безсонні ночі. 2.Це постійні розмови про хімію. 3. Це хімічні лабораторії. 4. Це батьки,які говорять:“Наша дитина —хімік”. 1Ведуча Але ви можете запитати: “Чому не всі стають хіміками?” Тому,що це безсонні ночі? 2.Це постійні розмови про хімію.(роздратовано.) 3. Це хімічні лабораторії.(закриває ніс) 4. Це батьки,які говорять:“Наша дитина —хімік”. 2 ведуча .Але все ж таки ми — хіміки. Тому що хімія — це безсонні ночі. 2.Це постійні розмови про хімію.(з радістю) 3. Це хімічні лабораторії( з гордістю) 4. Це батьки,які говорять з гордістю :“Наша дитина — хімік”.( з гордістю) 1 ведуча отже , просимо ,шановне журі, оголосити результати турніру і нагородити почесними грамотами переможців | |
Переглядів: 515 | |
Всього коментарів: 0 | |